اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جشنواره موسسه فیلم آمریکا AFI با «جی. ادگار» آغاز می‌شود

تازه‌ترین فیلم کلینت ایستوود اولین اکران خود را در شب افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره موسسه فیلم آمریکا The American Film Institute خواهد داشت.

لئوناردو دی کاپریو در نقش جی ادگار 

به گزارش آکادمی هنر، اولین نمایش فیلم‌های قبلی کلینت ایستوود کارگردان ماندگار و سالخورده سینما در جشنواره نیویورک بود، اما جی. ادگار جشنواره های نیویورک و تورنتو را کنار زد و وقتی استودیو برادران وارنر روز 9 نوامبر را برای آغاز اکران این فیلم در آمریکای شمالی انتخاب کرد، زمینه برای اولین نمایش جهانی آن در جشنواره موسسه فیلم آمریکا AFI فراهم شد.

  لئوناردو دی‌کاپریو در جی. ادگار نقش جی.ادگار هوور موسس و رئیس اداره بازرسی فدرال (پلیس فدرال آمریکا یا اف‌بی‌آی) ، را ایفا می‌کند و نائومی واتس، آرمی همر، جودی دنچ، جاش لوکاس و کن هوارد دیگر بازیگران فیلم هستند.

 

جی ادگار در سال ۱۹۲۴ به مقام ریاست «اداره‌ی آگاهی» که یک ادارهٔ دولتی بود منصوب گشت، او این اداره را که بعداً در ۱۹۳۵ به پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تغییر نام داد ظرف مدت نسبتاً کمی به یک سازمان خوش‌نام و مورد احترام تبدیل کرد که در حوزه‌ی جاسوسی و اطلاعات نیز فعال بود، هوور همچنین اف‌بی‌آی را در طول جنگ سرد به‌عنوان یک ارگان ضدکمونیستی به کار انداخت، او تا پایان عمرش (۱۹۷۲) یعنی به‌مدت ۴۸ سال ریاست اف‌بی‌آی را به عهده داشت.

 

منتقداني كه دو سال قبل بچه عوضی Changeling ايستوود را كه حال و هوايي بر ضد ماموران پليس آمريكا داشت تحسين كردند، حدس می زدند كه جي ادگار هم در همان حال و هوا خواهد بود.

 

باب گازاله رئیس موسسه فیلم آمریکا گفت: «کلینت ایستوود نماد و شخصیتی است که حرفه‌هایش به عنوان کارگردان، بازیگر، تهیه‌کننده و آهنگساز نه تنها در گذر زمان رنگ نباخته؛ بلکه هر سال که می‌گذرد فصول جدید و غنی به کارنامه خود اضافه می‌کند.»

ایستوود 81 ساله در 1996 جایزه یک عمر دستاورد را از AFI دریافت کرد. موسسه فیلم آمریکا که سازمانی غیرانتفاعی است سال 1967 تاسیس شد.

بیست و پنجمین جشنواره موسسه فیلم آمریکا سوم تا 10 نوامبر (12 تا 19 آبان) در لس آنجلس برگزار می‌شود. در این جشنواره تمام فیلم‌ها به صورت رایگان نمایش داده می‌شوند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما